25 maj 2011

Hello :)

Hej igen! :) Idag skulle jag och Maja rida. Men det har regnat till och från idag så vi struntade i det "/ Glömde att vi skulle flytta hem Caramelle och Castanje till Willy med för dom ska skos där imon. x) aja jag får väll riskera livet och ta dit dem ensam, en och en, imorgon. sen måste jag bara säga en sak.. Diablo bockade med mej för första gången i måndags O.o Han har aldrig gjort det med mej innan. Och sen så började han tölta när jag verkligen satt ner i sadeln och skulle få honom att sakta ner traven. Jätteirriterande! För att han skulle kunna trava ordentligt så fick jag ju driva på honom och då gick det bara snabbare. Sen när jag höll in(och fortfarande höll om med skänklarna) så töltade han igen. Det lilla tokern vad ska det bli av honom x) Och så fick han lära sej vad inner och ytterskänklar är för något och att man lyssnar på dom. Han kan det ju egentligen men behövde tydligen en repetition... I skritt lyssnar han jättebra på hand och skänkel med i trav så bara stressar han så fort man rör skänklarna lite. Och som sagt töltar när man håller emot. Men Maja ska kanske ta honom lite nästa gång vi rider så får vi se om hon kan få ordning på honom :) Aja, nu ska jag ut till hästarna och säga grattis till Castanje för han fyller ju år idag! :D


/Kam Evelina

4 kommentarer:

  1. så söt häst :D

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Kan du adda: dessi.ss@hotmai.com? jag är intresserasd av att köpa ÄLVA på STALLET.SE

    höe av sig ;D

    SvaraRadera
  3. Hej !
    Älva säljs inte kram Maja

    SvaraRadera

Ställ gärna frågor med ! :)
Kram Maja och Evelina