23 maj 2011

Hej :)

Hej :) Idag är jag så himla sugen på att rida :D Men får se för klockan är rätt mycke och ska hinna äta och sen rida bort till ridbanan och rida där, sen hem igen x) Menmen får se. Annars så rider jag ut en stund. Men vill rida igenom honom ordentligt på  ridbanan för det var nåra dagar sen. :) Isf så ska jag prova mitt nya schabrak, det röda dressyrspöt och kanske det röda tränset :) Men har ingen röd nosgrimma till den.. :/ aja får rida utan i så fall :) Om jag hinner rida igeom honom ordetligt i dressyr så kan vi kanske hoppa något litet på onsdag för det var längesen vi hoppade. Inte sen tävlingen i påsk när jag tänker efter :) Har jobbat mke i dressyr och det har gett resultat. Han gör ganska fina skänkelvikningar nu men enda problemet är att när han börjar flytta sej undan för innerskänkel så lyssnar han inte på ytter när man ska bromsa upp och rakställa honom lite när han blir för böjd. Då får man ha spöt i ytterhanden.. Lite ovant för innan fick jag ju ha den i inner när jag skulle ta ut honom när han sköt ut innerbogen åt fel håll x)


/kram Evelina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ställ gärna frågor med ! :)
Kram Maja och Evelina